تعمیر کفش

 

هرگونه نیاز به تعمیر کفش اعم از دور دوزی، پارگی جلو یا پشت کفش، تعویض زیپ و سر زیپ، تعویض زیره، واکس زدن، قالب زدن، فیت کردن سایز کفش، نصب چسب دوطرفه، نصب سگک و … می باشد.

گردآوری شده توسط مدیریت و پرسنل مجموعه کیف دوز

تعمیر کفش شامل موارد زیر می باشد :

 1. داخل کفش:

  • تعمیر پشت پا : این حالت زمانی مورد نیاز است که کفش خیلی از پا گشاد است و هنگام راه رفتن از پا خارج می شود و باید با یک تیکه اسفنج پشت پارو پر کرد و با یک چرم مصنوعی هم رنگ روی اسفنج چسباند و دوخت زد و بعد چرم اضافه لبه چرم رو با قیچی بریده و حذف کرد. و برای کفش های اسکیچرز هم که بعد مدتی اسر داخل کفش از پشت پا سوراخ می شود از همین روش اما بدون اسفنج کار می شود.
  • قالب و گشاد کردن کفش : این روش برای کفش هایی است که بعد از چند مدت استفاده کردن از پای شما کوچک می شود و بسیار بصرفه است قبل از کنار گذاشت آن را قالب زده و یک سایز بزرگ تر کرد و مجدد یک سال دیگر استفاده کرد.
  • بوی بد پا : علت بوی بد پا استفاده از کفش های پلاستیک (غیر چرم) به مدت طولانی است.  برای این مشکل ابتدا باید کفش و جوراب رو کامل شسته و بعد بهترین گزینه استفاده از کفی کفش چرم طبیعی می باشد بعد پودر و یا اسپری آنتی باکتریال می باشد.
  • رفع مشکل ضخم شدن پشت پا : این مشکل فقط در کفش هایی دیده می شود که عمق داخل داخل کفش قسمت پشت پاشنه زیاد است بیشتر در کفشهای خارجی دیده می شود. که به راحتی می شود با کفی طبی یا نیم کفی حل کرد.

 2. رویه کفش :

  • پارگی رویه یا کنار کفش : در این مورد یک تیکه چرم هم رنگ رو از دال به زیر سوراخ چسبانده و با چرخ کفاشی روی آن را رفو می کنیم.
  • تعویض توری اسکیچرز : توری کتانی رو با قیچی بریده و توری جدید هم رنگ رو با چسب چسباند و دوخت می زنیم.



  • تعویض زیپ و یا زیپ گذاشتن برای بوت : برای تعویض زیپ زیپ قبای را شکافته و با چسب زیپ جدید چسبانده و دوخت می شود. اگر بوت زیپ نداشت و خواستید زیپ بگذارید بهتره وسط قسمت داخل پا رو به عرض یک سانت و به طول مورد نیاز بریده و خالی کنید و زیپ را چسبانده و بدوزید.

 

  • گشاد و یا تنگ کردن ساق بوت : برای این کار بغل زیپ را شکافته  و به اندازه مورد نیاز از بغل زیپ چرم به صورت مثلثی بلند اضافه و چسبانده شود و بعد بدوزید.
  • واکس زدن کفش : ابتدا باید با کف و فرچه به روی کفش مالید و با پارچه تمیز شود بعد بهتره با واکس سنتی (قوطی فلزی) به تمام نقاط کفش مالید و بعد با پولیش کامل پرداخت شود بعد برای عمر بیشتر واکس با استفاده از واکس براقی روی آن مالید.

 

 

 3.زیره کفش :

  • تعویض زیره کفش : برای تعویض زیره ابتدا زیره ها رو از کفش جدا کرده و رویه کفش رو بازار برده و زیره مناسب و تقریبا هم سایز و هم شکل خریداری کرده زیره را در کارگاه با چسب پی یو پرس شود و اگه مشتری دوست داشت می شود دوردوز کرد.زیره های موجود در بازار چند مدل و دارای عمر مفید به شرح زیر است.
  1. زیره پی یو : نسبتا سبک – عمر مفید یک سال
  2. زیره ابری : بسیار سبک عمر مفید یکسال
  3. زیره یو وی : تقریبا سبک عمر مفید دو تا دو نیم سال
  4. زیر ترمو : نسبتا سنگین عمر مفید چهار سال
  5. زیره لاستیک : سنگین عمر مفید چهار الی پنج سال
  • دور دوزی : دور دوز برای زمانی هستش که زیره تمام یا قسمتی از آن جدا شده و با دست و یا چرخ دور دوزی زیره کفش را به بدنه دوخت می زنیم.
  • پرس کردن زیره کفش : زمانی که زیره کامل از کفش جداشده و یا قسمتی از آن باز شده بسته به سفارش مشتری که بخواهد کفشش دور دوز شود یا پرس همان طور اقدام خواهیم کرد.
  • نصب سر پاشنه و نیم تخت : زمانی که شخص از لیز بودن کفشش احساس ناراحتی می کند یا زیره کفشش بسیار  نازک شده باید اقدام به نصب نیم تخت و سر پاشنه کرد. جنس نیم تخت از لاستیک بود که با پروسه سمباده زدن و چسب کفاشی خیلی ریزه کاری ها نصب می شود.
  • تعویض و یا کوتاه کردن پاشنه کفش زنانه : بعضی مواقع پا پیچ می خورد و پاشنه کفش می شکند که پیچ پاشنه را باز می کنیم و با استفاده از شماره پاشنه همان پاشنه را تهیه و نصب می کنیم. و برای سر پاشنه ای که زیاد راه رفته و سایده شده آن را تعویض می کنیم.

 

مقالات مرتبط

تعمیر چمدان

تعمیر چمدان تعمیر و تعویض دسته و دسته ترولی، پارگی و شکستگی بدنه، تعویض چرخ های چمدان، تعویض قفل رمز و باز کردن قفل رمز

مطالعه بیشتر »

تعمیر کفش

تعمیر کفش   هرگونه نیاز به تعمیر کفش اعم از دور دوزی، پارگی جلو یا پشت کفش، تعویض زیپ و سر زیپ، تعویض زیره، واکس

مطالعه بیشتر »

برند هرمس

داستان برند هرمس: ابر لوکسی که فقط ثروتمندان صبور را دوست دارد.     برند هرمس از برندهای ابَر لوکس جهان است که استراتژی بسیار

مطالعه بیشتر »

برند زارا

داستان برند زارا چگونه به یکی از بزرگ‌ترین برندهای پوشاک تبدیل شد؟   داستان زارا (ZARA)، یکی از ارزشمندترین برندهای پوشاک در جهان، از شهری

مطالعه بیشتر »
سبد خرید خروج