معرفی برند نورث فیس (The North Face)

معرفی برند نورث فیس (The North Face)

 

برند نورث فیس نماد مقاومت و محافظت در برابر آب و هوای سرد و سخت است.

نورث فیس یک شهرت برتر برای کیفیت، عملکرد و صحت با ارائه محصولات پیشرفته تکنیکی است. محصولاتی که قادر به تحمل سخت ترین شرایط هستند را توسعه داده است. برای نزدیک به 30 سال نورث فیس برند انتخابی تعداد زیادی از مسافران ارتفاعات و قطب برای تجهیزات و پوشاک فضای باز بوده است. محصولات نورث فیس به طور گسترده ای توسط صعود کنندگان در کلاس جهانی، اسکی بازان حرفه ای، کسانیکه زندگیشان به عملکرد تجهیزات و پوشاک آن ها وابسته است به کار برده می شوند. برای حفظ و توسعه بیشتر این میراث منحصر به فرد، به طور پیوسته در حال ارائۀ محصولات خلاقانه و جدید است که کاربردی هستند و به گونه ای طراحی شده اند که هم از نظر تکنیکی برتر و در بسیاری از موارد، دارای استاندارد های صنعت در هر رده از محصولات می باشند. نورث فیس تصویر زیبایی از خودش را در میان بازار هدف ترویج کرده است و از طریق تلاش های بازاریابی، تیم های کوهنوردان در سطح جهانی، کاشفان و اسکی بازان را هدف قرار داده است.

 

 

تاریخچه نورث فیس

نورث فیس  تولید کننده و توزیع کننده تجهیزات و پوشاک برتر مورد استفاده در کوهنوردی، اسکی و کوه پیمایی است. در حالیکه شهرت نورث فیس  از تجهیز کردن تیم های اکتشافی سرچشمه می گیرد، اما رشد بعدی شرکت از طریق معرفی پوشاک با تکنولوژی بالا در فروشگاه های خرده فروشی مجلل سرچشمه گرفت. با Summit Shops، با استفاده از یک “فروشگاه در یک فروشگاه” مفهوم ایجاد کرده است. Summit Shops در فروشگاه مشتری عمده فروشی شرکت واقع شده است. همانطور از سال 1996، 25 مغازه Summit Shops، با 100 مرکز برای باز گشایی در سال 1997 طراحی شده است. شرکت همچنین 9 فروشگاه خرده فروشی، دو مرکز توزیع و سه فروشگاه در آمریکا، با توزیع خانگی در تقریباً 840 عمده فروش و 1200 مغازه. تقریباً همه محصولات شرکت با مشخصات نورث فیس، توسط 50 پیمانکار وابسته تولید می شوند که در شمال آمریکا و آسیا قرار گرفته اند.

 

سال های ابتدایی 73-1965

با توجه به گزارش شرکت در سال 1996، نام برند نورث فیس از نام مؤسس شرکت سرچشمه گرفته و از این حقیقت می آید که بخش شمالی کوه ها در نیم کره شمالی از نظر تکنیکی به علت عدم وجود خورشید بسیار دشوار و چالش برانگیز برای کوهنوردان بوده است. شرکت نورث فیس در سال 1965 توسط علاقه مندان به ورزش های فضای باز توسط خرده فروشان تجهیزات کوهنوردی و کوه پیمایان برتر تأسیس شد. و شروع به عمده فروشی و تولید تجهیزات کوه پیمایی در سال 1968 کرد و با گسترش کسب و کار رشد خود را شروع کرد. در اوایل دهه 1970 نورث فیس تولید کاپشن را به محصولات خود اضافه کرد.

 

 

 

نوآوری در طراحی محصولات 90-1975

طراحی محصولات خلاقانه و توسعۀ سازگار و معرفی محصولات جدید همیشه بزرگترین نقاط قوت برند نورث فیس بود. در سال 1975 نورث فیس یک معیار در صنعت تجهیزات فضای باز با تولید چادر گنبدی شکل را معرفی کرد. این طراحی به استانداردی برای چادرهای با عملکرد بالا و سبک قابل استفاده در ارتفاعات بالا و سفرهای قطبی تبدیل شد. این طرح همچنین بسیار پر طرفدار برای کوله پشتی و کمپین ها شد. در همان سال نورث فیس کیسه خوابی را معرفی کرد که مشابه چادر گنبدی شکل، این کیسه خواب نیز به استانداردی در صنعت تبدیل شد.

در اوایل دهه 1980 شرکت خط پوشاک اسکی را راه اندازی کرد. خط تولید دیگر به محصولات در سال 1988 اضافه شد. زمانیکه Expedition System معرفی شد. یک خط کامل از پوشاک مناسب آب و هوای خیلی سرد متشکل از اجزای یکپارچه، Expedition System طرحی شده بود تا با همدیگر در ترکیبات مختلف استفاده شود. بر اساس گزارش شرکت استفاده گسترده ای از این سیستم پوشاک توسط کوهنوردان در کلاس جهانی انجام شد. در اواخر دهه 1980 نورث فیس تنها تولید کننده و توزیع کننده در امریکا بود که محصولات کاملی از پوشاک و تجهیزات با کیفیت قابل استفاده در کوهنوردی، اسکی و کوه پیمایی تولید می کرد.

 

 

در حالیکه کیفیت محصولات نورث فیس دارای شهرت زیادی بود، تصمیم گیری های داخلی سئوال بر انگیز بود. در طول فاز رشد دهه 1980 شرکت تلاش کرد تمام محصولات خودش را تولید کند. این امر به مواد کهنه، مقدار زیادی سرمایه گذاری برای به اتمام رساندن کالاهای موجود و تأخیر در تحویل کالاهایی که تقاضای زیاد داشتند منجر شد. هرچند این تنها آسیب وارده به وضعیت مالی نورث فیس نبود. در اواخر دهه 1980 نورث فیس بازاری برای فروش با قیمت پایین و سازماندهی کردن مواد کهنه خود راه اندازی کرد. شهرت محصولات نورث فیس در دوام بالا، گرانی و کیفیت ذاتی محصولات بود. محصولات با قیمت پایین مشتری های نورث فیس را گیج و از دست رفته کرد و نتوانست به حفظ تصویر کلی نورث فیس کمک کند. اگرچه این بازارچه توسط مشتریان عمده فروشی با استقبال مواجه نشد و در نهایت بسته شد. تمام این فعالیت ها جنبه منفی در وجهه نورث فیس داشت و شرکت وارد مرحله بعدی تاریخ خود شد.

در ماه می سال 1988، (Odyssey Holdings (OHI شرکت را خرید. و در آن زمان به عنوان North Face Corporation شناخته می شد. OHI سی شرکت فعال در زمینه ورزش های فضای باز و صنعت پوشاک را به دست آورد. و در آن زمان توسط William N. Simon که هم اکنون رئیس نورث فیس است رهبری می شد.

در ژانویه 1993، یک هیئت اجرایی جدید برای ایجاد تغییرات مورد نیاز نورث فیس استخدام شدند. در میان آن ها Marsden S. Cason حضور داشت، او در آن زمان رئیس نورث فیس و مدیر اجرایی OHI بود. تغییرات قابل توجهی توسط تیم مدیریت جدید آغاز شده بود از قبیل استخدام مدیران با تجربه، تمرکز بر فروش و سود خالص، گسترش منابع قرارداد کالاها و مواد، بسته شدن بازار فروش با قیمت پایین و قطع خطوط محصولات بدون سود. در نتیجه این طرح ها این شرکت فروش قابل ملاحظه ای به دست آورد.

نورث فیس تا سال 1994 وضعیت خوبی نداشت و با تغییرات استراتژیک مذکور گرفتن اثرات مثبت شروع شد. سال 1994 سال ویژه ای بود. در 7 ژانویه، نورث فیس به مزایده عمومی گذاشته شد و به قیمت 62 میلیون دلار خریداری شد.

یکی از ضعف های طبیعی در مرکز توجه بودن، بر طبق نظر کارشناسان، تلاش برای رشد حفظ در یک میدانی با تعداد محدودی از مشتری است. این چیزی است که ضرورت معرفی فروش Summit Shops به عنوان تلاش در طول دهۀ 1990 با به دست آوردن سهمی از صنعت پوشاک تفریحی بود. چنین تغییری نشان دهنده عزیمت از قلمروهای نورث فیس بود. موفقیت در این سرمایه گذاری جدید تا حدی وابسته به خریداران پوشاک تفریحی، بازاری که تا حدی بی ثبات بود. از نظر ناظران صنعتی ورود نورث فیس به این بازار یک ضعف و یا فرصت تلقی می شد. به علاوه یکی دیگر از ضعف ها که خودش را نشان داد وابستگی بیش از حد به فروشندگانی بود که تأمین کننده اکثریت کالاهای تولیدی این شرکت بودند.

بزرگترین فرصت که نورث فیس در آن مشارکت داشت گسترش صنعت پوشاک تفریحی با معرفی Summit Shops بود. فرصت دیگر برای نورث فیس قراردادهای دولت برای خرید و فروش چادر بود. که ارتباط طولانی مدت به عنوان تأمین کننده برای تفنگداران نیروی دریایی آمریکا را سبب می شد. در نهایت، توسعۀ بیشتر و معرفی طرح های جدید و خلاقانه از محصولات در آینده به نظر می رسید راهی برای به دست آوردن و حفظ سهم نورث فیس در بازار باشد.

 

با این حال، نورث فیس با تهدید واقعی برای رشد آینده خود روبرو بود. در حالیکه شرکت با همان تهدیداتی که کسب و کارهای دیگر با آن مواجه هستند مواجه بود، مانند تغییرات عمده در سلیقه مشتریان و ترجیح هاتشان، تهدید شایع تر نورث فیس رقابت بود. رقیب بزرگش Patagonia برای مثال، در طول تاریخ محصولات مشابه با نورث فیس داشته است. و همیشه رقابت های جدید به علت موانع کم و امکان دست یابی راحت تر به طراحی محصولات بزرگ جلوه می کرد.

در حالیکه شرایط چالش برانگیز و سختی را تحمل می کرد به نظر می رسید که این شرکت در اواسط دهه 1990 برای شروع مرحله جدیدی آماده می شود. با ایجاد ثبات در شرکت و تکیه بر نقاط قوت، خود را برای رشد آینده آماده کرد. به رسمیت شناختن نام تجاری، شهرت و تنوع محصولات، طراحی های متنوع و خلاقانه، ورود فعال در بازار پوشاک، افزایش در ارزش سهام، قاطعیت در مدیریت در سطح بالا، دست به دست هم داده اند تا نورث فیس را به قله های موفقیت برسانند.

دهه 1990 مجموعه خلاقانه برای سنگ نوردان، کوه پیمایان و علاقه مندان به ورزش های فضای باز در نهایت کارایی و تناسب ارائه کرد. لگوی نورث فیس مشهورتر گشت و با نزدیک شدن به هزاره جدید خط تولید کفش های کوه پیمایی راه اندازی شد.

در حالیکه نورث فیس به بدست آوردن بازار با ارائه محصولات خود ادامه می داد دو خط جدید Thermoball و Fuseform را راه اندازی کرد. Thermoball معرفی کننده عایق مصنوعی و Fuseform تغییر اساسی در فضای تولید بوجود آورد و راهی را که پوشاک فنی تولید می شد تغییر داد.

امروزه بیش از 50 سال بعد از شروع به کار نورث فیس ، نورث فیس ارائه کننده خط گسترده ای از پوشاک، تجهیزات و کفش ورزشی است. و مرزهای نوآوری را کشف کرده است. نورث فیس عمیقاً مفتخر به انتخاب اول برترین کوهنوردان، اسکی بازان، دوندگان و مکتشفان است، و به عبور از محدودیت ها و حفظ نوآوری و طراحی کاملاً متعهد است.

خرید لوازم نورث فیس بزودی از فروشگاه کیف دوز
برای تعمیر لوازم نورث فیس خود می توانید در کیف دوز ثبت سفارش کنید.

مقالات مرتبط

تعمیر چمدان

تعمیر چمدان تعمیر و تعویض دسته و دسته ترولی، پارگی و شکستگی بدنه، تعویض چرخ های چمدان، تعویض قفل رمز و باز کردن قفل رمز

مطالعه بیشتر »

تعمیر کفش

تعمیر کفش   هرگونه نیاز به تعمیر کفش اعم از دور دوزی، پارگی جلو یا پشت کفش، تعویض زیپ و سر زیپ، تعویض زیره، واکس

مطالعه بیشتر »

برند هرمس

داستان برند هرمس: ابر لوکسی که فقط ثروتمندان صبور را دوست دارد.     برند هرمس از برندهای ابَر لوکس جهان است که استراتژی بسیار

مطالعه بیشتر »

برند زارا

داستان برند زارا چگونه به یکی از بزرگ‌ترین برندهای پوشاک تبدیل شد؟   داستان زارا (ZARA)، یکی از ارزشمندترین برندهای پوشاک در جهان، از شهری

مطالعه بیشتر »
سبد خرید خروج